|
ტოპ მომხმარებლები |
|
|
Admin < TD> Generalissimo < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 1503 237 217 |
Checked < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 215 207 29 |
Moder < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 122 185 87 |
Admin < TD> Colonel general < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 51 93 11 |
Checked < TD> Private < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 27 49 5 |
| |
|
|
|
|
|
|
როგორ აიწყო საქართველოში SU-25 ტიპის მოიერიშეები |
|
|
70-წლების ბოლოსთვის სუხოის საკონსტრუქტორო ბიურომ სერიულ წარმოემადმდე ახალი მოიერიშე SU-25 მიიყვანა, მაგრამ იმ დროისათვის ქვეყანაში არსებული ყველა საავიაციო ქარხანა დაკავებული იყო. თავისუფალი კი მხოლოდ თბილისის 31-ე საავიაციო ქარხანა იყო, რადგანაც ამ დროს ორადგილიანი სასწავლო-საბრძოლო MIG-21 წარმოების რაოდენობამ იკლო. თავიდან 31-ე საავიაციო ქარხანაში ამ ტიპის მოიერიშეების წარმოება უპერსპექტივოდ მიაჩნდათ რადგანაც ქარხანა თავისი არსებობის მანძილზე მხოლოდ გამანადგურებლებს უშვებდა და ამიტომაც მისთვის ბგედამდელი (ანუ მისი სიჩქარე ბგერის სიჩქარეს არ აღემატებოდა) მოიერიშის წარმოებას პესიმისტურად უყურებდნენ. მაგრამ ბოლოს მაინც გადაწყდა მისი 31-ე საავიაციო ქარანაში წარმოება. 1979 თბილისში ორი სერიული მანქანა T-8-3 და T-8-4 აიწყო.ერთი წლის შემდეგ კი მისი ბრძოლისუნარიანობის დასადგენად ისინი ავღანეთში გაგზავნეს. ასე დაიწყო ამ მოიერიშეს საბრძოლო ისტორია. ეს მოიერიშე 14 საომარ კამპანიაშჳ მონაწილეობდა. 80-იანი წლების დასაწყისში SU-25 ბაზაზე მისი ტანკსაწინააღმდეგო მოდიფიკაცია SU-25T შეიქმნა. თავიდან მისი წარომოება 24 თვითმფრინავით იგეგმებოდა მგრამ საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ მხოლოდ 12 მათგანი იყო მზად. თბილისში აგრეთვა დამზადდა 6 ცალი SU25 შემდეგი მოდიფიკაცია SU-25KM
|
|
|
|
|
|
|
მეგობრები |
|
|
|
|
|
|
| |