|
ტოპ მომხმარებლები |
|
|
Admin < TD> Generalissimo < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 1503 237 217 |
Checked < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 215 207 29 |
Moder < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 122 185 87 |
Admin < TD> Colonel general < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 51 93 11 |
Checked < TD> Private < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 27 49 5 |
| |
|
|
|
|
|
რატომ უნდა იყოს და არის თუ არა ქართული არმია დეპოლიტიზებული? |
|
|
ავტორი კობა ლიკლიკაძე საქართველოში მიმდინარე საპროტესტო აქციების ფონზე სულ უფრო ხშირად ისმის შეკითხვა, გამოჩნდება თუ არა ქართული ჯარი მიტინგის დაშლის შემთხვევაში? ეს შეკითხვა აქტუალური გახდა 2007 წლის 7 ნოემბრის დარბევების შემდეგ, როდესაც საქართველოს ხელისუფლებამ არმიულ ქვედანაყოფებს პოლიციის სპეცრაზმის არიერგარდის ფუნქცია დააკისრა. სამხედრო პროგრამაში ”ჯარისკაცი და სახელმწიფო” სწორედ იმის დადგენას შევეცდებით, რატომ უნდა იყოს და არის თუ არა ქართული არმია დეპოლიტიზებული. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, არმია დეპოლიტიზებული სტრუქტურაა. ხოლო პოლიტიკური მოღვაწეობა შეუთავსებელია სამხედრო მოსამსახურის სტატუსთან. კანონის თანახმად, სამხედრო პირს ასევე ეკრძალება როგორც შეკრებებისა და მანიფესტაციების ორგანიზება, ისე მათში მონაწილეობა. მაგრამ როგორ ეკიდება საქართველოს კანონმდებლობა სამხედრო ძალის გამოყენებას მანიფესტაციების ან მიტინგების დასაშლელად? საქართველოს კონსტიტუცია მკაფიოდ განსაზღვრავს შეიარაღებული ძალების დანიშნულებას, რაც ასეთი ამოცანის შესრულებას არ ითვალისწინებს, - ამბობს არასამთავრობო ორგანიზაცია ”სამართალი და თავისუფლების” დირექტორი ირაკლი სესიაშვილი: ”შეიარაღებული ძალების მიზნებსა და ამოცანებს განსაზღვრავს კონსტიტუცია, სადაც გარკვევით და ნათლად წერია, რომ შეიარაღებული ძალები არ შეიძლება გამოყენებული იქნეს შიდაკონფლიქტების დროს. შეიძლება ვისაუბროთ მხოლოდ პოლიციის როლზე, კერძოდ, თუ რა შემთხვევაში შეიძლება პოლიციამ გამოიყენოს ძალა, რაც არამც და არამც არ უნდა
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
ZU-23-4 SHILKA |
|
|
dzaan magari sazenito sistema ra. gadaweret all GADMOWERA
|
|
|
|
|
|
rusebis teqnika avganetshi |
|
|
PIROBAS VASRULEB ROMELIC DAVDE CHVENS SAITZE DA EXLA SHEMOGTAVAZEBT IM TEQNIKIS SAXEOBAS ROMELIC GAMOIYENEBODA AVGANETIS OMSHI RUSEBIS MIER BMP-1 BMP-2 BTR-70 BTR-80 T-62 T-72
|
|
|
|
|
|
saqartvelos samxedr-sahaero dzalebi |
|
|
sardali საქართველოს შეიარაღებული ძალების გაერთიანებული შტაბის სამხედრო-საჰაერო ძალების სარდალი ზურაბ ფოჩხუა დაბადების თარიღი: 11 ივლისი, 1963 ოჯახური მდგმარეობა: მეუღლე და ორი შვილი უცხო ენები: ინგლისური, რუსული განათლება: 1997 - 1998 მარშალ ჟუკოვის სახელობის თავდაცვის აკადემიასთან არსებული ჰაერსაწინააღმდეგო თავდაცვის კურსები. ქ. ტვერი, რუსეთი 1987 - 1990 ენერგეტიკის ინსტიტუტის ასპირანტურა. ქ. მოსკოვი, რუსეთი 1980 - 1985 საქართველოს პოლიტექნიკური ინსტიტუტი, ავტომატიკისა და გამოთვლითი ტექნიკის ფაკულტეტი. შრომითი საქმიანობა: 1985 - 1992 ელექტრონულ-იონური ტექნოლოგიის კვლევითი ინსტიტუტი, ინჟინერი 1991 - 1992 ასოციაცია "დანახვისა"-ს საწარმო განყოფილების უფროსი 04. 1992 - 09. 1992 საქართველოს რესპუბლიკის მეცნიერებისა და ტექნიკის სამინისტროს მთავარი სპეციალისტი 1992 - 1993 თბილისის კომერციის ინსტიტუტის დოცენტი. 1993 - 1995 საზენიტო-სარაკეტო ბრიგადის კავშირგაბმულობის ასეულის მეთაური - დაზვერვის უფროსი. 1995 - 2002 ბაზის შტაბის უფროსი. 2002 - 2005 ცენტრალური საკომანდო პუნქტის უფროსი 2005 - 2008 სამხედრო-საჰაერო ძალების ჰაერსაწინააღმდეგო თავდაცვის უფროსი - სარდლის მოადგილე. 09. 2008 - დღემდე სამხედრო-საჰაერო ძალების სარდალი. ჯილდოები: 2000 მედალი "მხედრული მამაცობისათვის". 2008 "წმინდა გიორგის სახელობის გამარჯვების ორდენი". სამხედრო წოდება: პოლკოვნიკი
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
CH-53 |
|
|
Though the original Sikorsky S-65 production models, have only two engines, the S-80/H-53E has three engines each of 4 380 hp and is the most powerful helicopter ever built outside Russia. Of the early versions, the CH-53A and more powerful CH-53D were transports for the US Marines Corps. All CH-53As were delivered with provisions for towed mine-sweeping equipment, but the US Navy decided that a dedicated mine-countermeasures version would need more power and additional modifications. Accordingly, 15 CH-53As were transferred to the US Navy as RH-53A minesweeping machines with 3 925 hp T64-GE-413 turboshafts, and equipment for towing the EDO Mk 105 hydrofoil anti-mine sled. The RH-53As were used to explore the possibilities of these new mine-sweeping techniques, which had previously been tried only with machines of inadequate power, pending the arrival of 30 RH-53D Sea Dragon purpose-built machines. Equipped with drop tanks and, later inflight-refuelling probes, the RH-53Ds were soon re-engined with 4 380 hp T64-GE-415 turboshafts. The aircraft were delivered to the US Navy from the summer of 1973 and about 19 remained in US Navy service in early 2003, but were being replaced by MH-53Es. Six RH-53Ds were delivered to the Imperial Iranian Navy. The CH-53E was developed to meet a 1973 demand for an upgraded heavy-lift transport for the
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
| « 1 2 ... 31 32 33 34 35 ... 40 41 » |
|
|
მეგობრები |
|
|
|
|
|
|
| |