|
ტოპ მომხმარებლები |
|
|
Admin < TD> Generalissimo < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 1503 237 217 |
Checked < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 215 207 29 |
Moder < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 122 185 87 |
Admin < TD> Colonel general < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 51 93 11 |
Checked < TD> Private < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 27 49 5 |
| |
|
|
|
|
|
T-84 |
|
|
The T-84 main battle tank is a further development of the T-80UD. Development of the T-84 began in the late 1980s, and it was revealed in 1995. It entered service with Ukrainian army in 1999. The only export operator is Pakistan, which acquired 320 of these MBTs. Vehicle is fitted with built-in explosive reactive armor blocks. Protection is enhanced by Shtora-1 countermeasures system, significantly increasing tank's survivability against ATGW with semi-active or semi-automatic guidance. The T-84 has similar weapons as the T-80UD. It is armed with a 125-mm smoothbore gun, fitted with an autoloader. This MBT is also compatible with the 9K119M Reflex (NATO designation AT-11 Sniper-B) anti-tank guided missiles. These missiles are launched in the same manner as ordinary rounds. Secondary armament consists of coaxial 7.62-mm machine gun and roof-mounted 12.7-mm machine gun. Vehicle is powered by a 6TD-2 turbocharged diesel engine, developing 1 200 hp. Some variants of the T-84 are powered by a 6TD-3 turbocharged diesel, developing 1 500 hp. Auxiliary gas turbine power unit is fitted to power all the tank's systems, when the main engine is turned off. The T-84 has a deep wading kit, and built-in entrenching blade. Models of the T-84 include the T-84U MBT with new armored side skirts, built-in Kontakt-5 explosive reactive armor, muzzle reference system and so
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
ერაყული ალ-ქაიდას ახალი სტრატეგია |
|
|
“New York Times”-ის ცნობით, ერაყის ალ-ქაიდას დაჯგუფება აქტიურობის შენარჩუნების მიზნით, სტრატეგიას იცვლის. მაშინ როდესაც ერაყი საგაზაფხულოდ საპარლამენტო არჩევნებისთვის ემზადება, დაჯგუფება ქვეყანაში დესტაბილიზაციის შეტანის მიზნით, აქცენტს იშვიათ, მაგრამ მასშტაბურ ტერორისტულ აქტებზე აკეთებს. ხელისუფლებაში აცხადებენ, რომ ამ ტაქტიკის მთავარი მიზანი მოსახლეობაში მთავრობის და პრემიერ-მინისტრ ნური ალ-მალიკის დისკრედიტაციაა. მსგავს მოსაზრებას იზიარებს ერაყში ამერიკული ჯარების სარდალი გენერალი რეი ოდიერნო. მისი განცხადებით, ალ-ქაიდა ამბოხებულთა გლობალური ქსელიდან ლოკალურ ანტი-სამთავრობო დაჯგუფებად იქცა, რომლის მთავარ სამიზნეს ახლა დასავლეთთან თანაშრომლობის გამო ისლამის მტრად გამოცხადებული ხელისუფლებები წარმოადგენს. ამასთანავე, დაჯგუფების წევრები დაფინანსების ახალი წყაროების ძიებაში გატაცებისა და ძარცვის სქემებზეც აქტიურად მუშაობენ. ალ-ქაიდას ახალი სტრატეგიის უკანასკნელი მაგალითი 8 დეკემბერს ერაყში ერთდროუალდ მომხდარი 4 დიდი აფეთქება იყო, რომელმაც 121 ადამიანის სიცოცხლე იმსხვერპლა.
|
|
|
|
|
|
რადიკალური ისლამის დასავლეთ აფრიკაში გააქტიურებას წინააღმდეგობა ხვდება |
|
|
“Washington Post”-ის გადმოცემით, მაგალითის მიმცემი დასავლეთ საჰარის უდაბნო, რომელიც საუკუნეების განმავლობაში მნიშვნელოვანი სავაჭრო გზა და კულტურული გზაჯვარედინი იყო, ბოლო წლის განმავლობაში რადიკალური ისლამის შემოტევას განიცდის. ძალადობრივი ბრენდის პოპულარიზაცია საფრთხეს მთელ დასავლეთ აფრიკას უქმნის, რომელიც კონტინენტის დანარჩენი ტერიტორიებისგან განსხვავებით ბოლო დრომდე სტაბილურობას ინარჩუნებდა. თუმცა ბოლო დროს მავრიტანიასა და მალიში მომხდარ ძალადობრივ აქტებს ამერიკელი მასწავლებელი, ბრიტანელი ტურისტი და მალელი პოლკოვნიკი შეეწირნენ, ხოლო ნიგერიაში ორი კანადელი დიპლომატი გაიტაცეს. ზემოთ აღნიშნული ყველა კრიმინალი ალ-ქაიდას ალჟირული წარმომადგენლობის მიერ არის ჩადენილი, რომელთაც ბაზა მალის უდაბნოში აქვთ მოწყობილი. მიუხედავად იმისა, რომ მალი საკმაოდ სტაბილური ქვეყანაა, რომლის მოსახლეობისთვისაც ექსტრემისტული იდეოლოგია უცხო ხილს წარმოადგენს, მალის ხელისუფლება აშშ-სგან ათობით მილიონიან დახმარებას იღებს რადიკალიზმის წინააღმდეგ საბრძოლველად. ეს ღონისძიებები ძირითადად მუსულმანი მოსახლეობით კომპატქურად დასახლებულ ადგილებში ტარდება, რაც სავარაუდოდ ქვეყანაში ექსტრემისტული ჯგუფების გააქტიურების ერთ-ერთი მთავარი მიზეზია.
|
|
|
|
|
|
E-3 Sentry |
|
|
შეიარაღებაში მიიღეს-1977წ ეკიპაჟი-30 კაცი სიგრძე-46.61მ სიმაღლე-12.73მ წონა(ცარიელის)-77.99ტ მაქ. ასაფრენი-147.42ტ ძრავი-4 x Pratt & Whitney TF33-P100A turbofans სიჩქარე-853კმ/სთ ფრენის ჭერი-8.8კმ საბრძოლო რადიუსი-1 612კმ
|
|
|
|
|
|
ბერმუდის სამკუთხედი – გაფრენა არსაით ! |
|
|
…1945 წლის 5 დეკემბერს ფლორიდაში განლაგებული ამერიკის სამხედრო საჰაერო საავიაციო ძალებისთვის ჩვეულებრივი, არაფრით გამორჩეული დილა გათენდა. ლეიტენანტი ჩარლზ კ. ტეილორი გამოცდილი მფრინავი იყო. დავალება, რომელიც მეცხრამეტე ესკადრილიამ მიიღო, რთული არ იყო. ჩვეულებრივი საწვრთნელი გაფრენა უნდა შეესრულებინათ. თვითვმფრინავებს, რომელთაგანაც თითოეულს 1000 მილის (5,5 საათის) სამყოფი საწვავი ჰქონდა, 160 მილი აღმოსავლეთით უნდა ეფრინათ, ჩრდილოეთით შემოტრიალებულიყვნენ, გეზი სამხრეთ – დასავლეთით აეღოთ და კვლავ ბაზაზე დაბრუნებულიყვნენ. ფრენისას ”ჩიქენ შოულიდ” (”წიწილის მარჩხობი”) წოდებული სანაპირო ზოლში ყუმბარათა დამიზნებაში უნდა ევარჯიშათ… არაჩვეულებრივი საფრენი ამინდი გამოვიდა. შუადღის ორი საათისთვის ხუთი სამადგილიანი ყუმბარმშენი ტორპედოსანი ”ევენჯერი” (”შურისმაძიებლები”) თოთხმეტ მფრინავთან ერთად საფრენ ბილიკს მოწყდა და გეზი აღმოსავლეთისაკენ აიღო. მეთხუთმეტე პილოტმა, რომელსაც ავი წინათგრძნობა ჰქონდა, ხმელეთზე დარჩენა მოახერხა… გაფრინდნენ და უკან აღარ დაბრუნდნენ… ისინი აღარავის უნახავს. რა შეემთხვათ, ღმერთმა უწყის. საუბრობდნენ ამოუცნობ მფრინავ ობიექტებზე, მარსელებზე… ერთი სიტყვით, გამოთქმულ ჰიპოთეზათაგან, უმეტესობა თითიდან გამოწოვილ ფანტასტიკას ჰგავდა. რაიმეს მტკიცება შეუძლებელი იყო – ვეღარც გამქრალი თვითმფრინავები აღმოაჩინეს, ვეღარც გვამები… ბერმუდის სამკუთხედი – გაფრენა არსაით ! … ”ევენჯერებმა” დავალება შეასრულეს და დაახლოებით, 15 საა
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
RBS-15 |
|
|
1982 წელს შვედურმა ფირმამ SAAB-მა ახალ ხომალდაწინააღმდეგო რაკეტა RBS-15 დაიწყო მუშაობა. რაკეტა თავიდანვე უნივერსალური სქემის მიხედვით იქმნებოდა და მისი გამოყენება როგორც ხომალდებიდან ასევე სახმელეთო დანადგრაებიდან და თვითმფრინავებიდან უნდა ყოფილიყო შესაძლებელი. ამაჩქარებელის გათვალისწინებით რაკეტა 700 კგ იწონის და აქედან 200 კგ ფუგასურ ქობინზე მოდის. რაკეტის გამოყენების მასიმალური დისტანცია 100-კმ-ია. ფრენის სამარშო უბანზე რაკეტის დამიზნება ინერციული სისტემისა და რადიოსიმაღლემზომის საშუალებით ხდება. ამ დროს რაკეტა სწორი ტრაექტორით ან წინასწარ დაპროგრამებულიგზით მიფრინავს და წინააღმდეგობეის შემოვლაც შეუძლია. ფრენის დამამთავრებელ ეტაპზე კი რაკეტა რაკეტის დამიზნება აქტიური რადიოლოკაციური თვითდამიზნების საშუალებით ხდება. რაკეტა სერიულ წარმოებაში 1985 წელს ჩაუშვეს და დღეს მხოლოდ საზღვაო და სახმელეთო მოდიფიკაციებს იყენებენ. საავიაციო ვარიანტში კი ეს რაკეტა მხოლოდ მისი მწარმოებელი ქვეყნის, შვედეთის არმიაშია. შექმნილია შემდეგი მოდიფიკაცია RBS-15K3. ამ რაკეტას 200 კმ შეუძლია ფრენა.
|
|
|
|
|
|
C130 Hercules-აშშ |
|
|
შეიარაღებაში მიიღეს-1956წ ეკიპაჟი- 4-6კაცი სიგრძე-29.79მ სიმაღლე-11.84მ წონა(ცარიელის)-34.2ტ მაქ. ასაფრენი-79.3ტ ძრავი-4 x Rolls-Royce Allison AE 210D3 turboprops 4x4 591ცძ მაქ. სიჩქარე-721კმ/სთ ფრენის ჭერი-10.6კმ ფრენის მანძილი- 5 250კმ სასარგებლო დატვირთვა-18.9ტ
|
|
|
|
| « 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 40 41 » |
|
|
მეგობრები |
|
|
|
|
|
|
| |