|
ტოპ მომხმარებლები |
|
|
Admin < TD> Generalissimo < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 1503 237 217 |
Checked < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 215 207 29 |
Moder < TD> Major < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 122 185 87 |
Admin < TD> Colonel general < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 51 93 11 |
Checked < TD> Private < TD> | სიახლე: კომენტარი: პოსტი: | 27 49 5 |
| |
|
|
|
|
|
"ეს საათი ჩემი შვილისაა, სისხლიანი ხელიდან მოვხსენიო"... |
|
|
დიდხანს ვფიქრობდი, როგორ დამეწყო ამ ქალბატონის ამბის თხრობა... მისი ცხოვრება საქართველოს უახლესი ისტორიის ნაწილია - სამშობლოს ორი ძვირფასი ადამიანის სიცოცხლე შესწირა: 1990-იან წლებში ქალბატონი მარინას მეუღლე, ბადრი გზირიშვილი ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობისთვის ბრძოლისას დაიღუპა. მარტოხელა დედამ ორი ობოლი გაზარდა და ფეხზე დააყენა. 2008 წლის რუსეთ-საქართველოს ომის დროს კი მისი 20 წლის ვაჟი - ვახტანგ გზირიშვილი გმირულად დაეცა ცხინვალის მისადგომებთან. ძაძებით შემოსილი დედა ჯერ მეუღლის, შემდეგ კი შვილის დაწყებულ საქმეს ღირსეულად განაგრძობს - შვილის თანამებრძოლებს პატრონობს და ათასობით ქართველ ჯარისკაცს დედობას უწევს. ქალბატონი მარინა გზირიშვილი: - სანამ ვახო დაიბადებოდა, 1 წლის ბიჭი დამეღუპა: კოღოს ნაკბენი გაუღიზიანდა და ექიმებმა რომ გაუჭრეს, სისხლი მოეწამლა... შვილის დაღუპვის შემდეგ მე და ჩემი მეუღლე რუსეთში წავედით და სმოლენსკის ოლქში მშენებლობაზე სამუშაოდ მოვეწყვეთ. ჩემი ქმარი დურგალი იყო, მე - მლესავ-მღებავად ვმუშაობდი. კომკავშირული საგზურით ვიყავით წასული და 1988 წელს იქ ბინაც მოგვცეს. იმავე წელს ვახო შეგვეძინა. 1990-იან წლებში საქართველოში არეულობა დაიწყო და მეუღლეს ვუთხარი, სამშობლოში დავბრუნდეთ-მეთქი. დამთანხმდა და ჩამოვედით. აფხაზეთში ომი რომ დაიწყო, ჩემი მეუღლე სამხედრო კომისარიატში გამოიძახეს. მასთან დასამშვიდობებლად, ვაზიანის სამხედრო ბაზაზე მივედი, მაგრამ იქ მისულს მაცნობეს, ახალმოყვანილი ჯარისკაცები პირდაპირ ფრონტზე გაგზავნესო... თავი ხელში ავიყვანე და შინ დავბრუნდი. რამდენიმე თვე მის შესახებ არაფერი ვიცოდი, არც კომისა
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
საზღვაო ქვეითები ქართველ ჯარისკაცებს ავღანეთში ნატოს შემადგენლობაში დისლოცირებისთვის ამზადებენ |
|
|
eucom.mil კრწანისი, საქართველო - ქართველ ჯარისკაცთა ორ ჯგუფს სამიზნეს, საგზაო მოძრაობის მაკონტროლებელ ძველ კოშკს, დაახლოებით კილომეტრნახევარი აშორებს - მოთეთრო, ქარითა და წვიმით დაღდასმული, ძველი სახლების ჯგუფს ყველა ფანჯარა და კარი მოგლეჯილი აქვს - ეს ვაზიანის საჰაერო ბაზაა, რუსეთის ეპოქის სამხედრო ობიექტი, რომელიც თბილისიდან 15 მილში მდებარეობს და რომელიც 1990-იანი წლების შემდეგ მიტოვებული და მოუვლელია. კოშკი შიგნიდან მოწინააღმდეგეს აქვს დაკავებული და გამაგრებული, ქმედების ობიექტია დატყვევებული - მძევალი, რომელიც გათავისუფლებას საჭიროებს. ის ოთხსართულიანი შენობის ზემო სართულზე მეამბოხეებითაა გარშემორტყმული. ქართველებსა და კოშკს შორის მიტოვებული ფარდულების წყებაა, გამაგრებული საავიაციო შენობები, საკმაოდ მოსახერხებელი საიმისოდ, რომ კოშკის თვალსაწიერიდან დასაფარად და დასამალად გამოიყენონ, მაგრამ ამავე დროს არსებობს იმის საფრთხეც, რომ იქ მეამბოხეები მიიმალონ. ფარდულები საფრენ ველზეა მიმოფანტული, გაურკვეველი პრინციპით, ისინი ჭუჭყითა დაფარული და მუხლებამდე სარეველებით გარშემორტყმული. შორიდან ფარდულები ყველა მხრიდან მოგორავე მთებს წააგავს, გარდა ფრონტალური ნაწილისა, სადაც ფარდულის კარი თვალნათლივ ქმნის ყველაზე დიდ საშიშროებას. ქმედება წინ მიიწევს და ლეიტენანტი ენტონი მ. ჩოროსი, საზღვაო ქვეითების მე-3 ბატალიონის ინსტრუქტორი და საზღვაო ქვეითთა საწვრთნელ მრჩეველთა ჯგუფის წარმომადგენელი (MCTAG) თავის ქართველ მეთაურებს კრებს, რათა ინფორმაცია მიაწოდოს. ”ჩვენ ჯგუფს გავატარებთ მთელ სცენარს იმისთვის, რომ მისია მთლიანად დაასრულონ”, - ამბობს ჩ
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
2S1 Gvosdika 122-mm self-propelled howitzer |
|
|
Development of the 2S1 Gvosdika (carnation) 122-mm self-propelled howitzer began in 1967. First prototypes were built in 1969 and in entered service with the Soviet Army in 1971. Production of the 2S1 Gvosdika commenced in 1972 and it was deployed in large numbers. It is currently in service with a number of countries. The 2S1 Gvosdika is fitted with D-32 rifled 122-mm howitzer, which is a modified variant of the D-30 towed howitzer. Howitzer is fitted with a load assisting system. Maximum rate of fire is 4 - 5 rounds per minute. The Gvosdika is compatible with all 122-mm munitions developed for the D-30 howitzer. These include fragmentation, HE-FRAG, HEAT, cluster, smoke and illumination projectiles. A total of 40 rounds are carried, usually 35 HE-FRAG and 5 HEAT. Maximum range of fire with HE-FRAG projectile is 15.2 km. The 2S1 Gvosdika SPH has a crew of four, including commander, gunner, loader and driver. Hull and turret are welded from steel armor. It provides protection for the crew against small arms fire and artillery shell splinters. It is fitted with NBC protection system. The 2S1 Gvosdika is based on the modified MT-LB multi-purpose armored vehicle chassis. Vehicle is powered by the JaMZ-238V diesel engine, developing 240 horsepower. Vehicle is amphibious if the ammunition load is reduced to 30 rounds. On water vehicle is propelled by it's tracks. Maximum amphibious sp
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
შორ მანძილზე ბრძოლებზე 1-2 რაღაც: |
|
|
შორ მანძილზე ბრძოლის დროს ჯამერი უნდა გქონდეთ ჩართული, ჩვეულებრივ ეს გასროლას ცოტას დააყოვნებინებს მოწინააღმდეგეს, მაგრამ თუ კაი თვითმფრინავია, მიგ-29/31 ან სუ-27 (ე.ი. კაი რაკეტებითაც არის შეიარაღებული) მაშინ პამეხების წყაროზე სროლა შეუძლია და მაინც გესვრით, უბრალოდ ცოტა გვიან. რამოდენიმე თვიტმფრინავით თუ ახლო ხართ ერტმანეთთან მაშინ უბრძანეთ 3ივეს რომ ჩართონ პამეხები, ასე კიდევ უფრო კაი ეფექტი აქვს რეალშიც და როგორც ვატყობ სიმულატორშიც. ასევე შორ და საშუალო მანძილებზე სროლის შემდეგ მაშინვე უნდა გადაუხვიოთ რომელიმე მხარეს(ფ-პოლ მანევრს ეძახიან) სიჩქარის დაგდებით, მაქსიმაურად რადარის გიმბალ ლიმიტზე მიყვანამდე ანუ კონტაქტი რომ რადარის ეკრანის სულ კიდეზე დადგეს, ოღონდ ისე რომ რადარმა ზახვატი არ დაკარგოს. სროლის შემდეგ რომ მოწინააღმდეგის მიმართულებით გააგრძელოთ ფრენა (F-A მონაკვეთი ნახაზზე ) გამოვა რომ მის ნასროლ რაკეტას ნაკლები ფრენა დაჭირდება: M-A . გადახვევის შემტხვევაში მოწინააღმდეგის რაკეტას უწევს B წერტილისკენ ფრენა რომ დაგხვდეთ ტრაექტორიაზე, ამ შემთხვევაში მას გაცილებით შორს MB მანძილზე ფრენა უწევს. თუ თქვენ დაასწრებთ სროლას და მაშინვე გადაუხვევთ მაშინ მოწინააღმდეგეს კიდევ უფრო გადაუვადებთ სროლის პარამეტრებში ჩაჯდომას, ამასობაში თქვენი რაკეტა უკვე მისკენ მიფრინავს. ცოტა რომც დაგასწროთ მოწინააღმდეგემ სროლა, წესით ძალიან დიდი პრობელმა არ უნდა იყოს, იმიტომ რომ 1) რივოკი ადგილიდან AIM-120-ს უფრო მეტი აქვს შესაბამისად იგივე მანძილს სულ ოდნავ უფრო მალე
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
|
|
ცოტა რამ ავიაციიდან (რაც სიმულატორებში გამოგვადგება) |
|
|
გივიმ ეს არ იცის რა არის ხვოსტიდან მოცლება და კიდე თუ არიან მ საიტზე ავიაციის არ მცოდნენი წაიკითხონ. ამ სტატიაში კი სხვა ბევრი რამ წერია. ავიაციაში არის ტერმიი კუდზე წამოჯდომა. ეს ისაა როცა მოწინააღდეგე 6 საათიდან გიტევს (6საათი რა არი მაგასაც დავწერ). ამ დროს მოწინააღდეგე შენს კუდზე რა ანუ უკნიდან გიტევს. ეს პპოზიცია სითბური რაკეტის გასასროლად იდეალურია (მარა იმას თუ ხაფანგები გაქ მაშინ არა ). და მანევრს რითაც მოწინააღმდეგეს იცილებ კუდიდან ქვია ხვოსტიდან მოხსნა ანუ კუდიდან მოხსნა... ეხლა რას ნიშნავს 1,2,3...12 საათი.... ზემოდან რომ დახედო შენ თვითმფრინავს და წარმოიდგინო რომ 12 საათი არის მიმართულება საითაც თვითმფრინავის ცხვირია, მაშინ 3 საათი არის ზუსტად 90 გრადუსი მარჯვნივ, 9 საათი კი არის 90 გრადუსი მარცხნივ. ხოდა ისე უნდა დააყენო შენი თვითმფრინავი რომ მოწინააღმდეგის რადარი ზუსტად ამ მიმართულებიდან გიყურებდეს, ანუ 90 გრადუსით შენი მოძრაობის მიმართ. მაგ დროს მოწინააღმდეგის რადარისთვის დოპლერის ეფექტი თითქმის 0-ის ტოლია და შესაბამისად მეტი შანსია რომ დაკარგოს შენი თვითმფრინავი. რა არის ჯამერი და რა საჭიროა??? ჯამერი არის "პამეხები". ირთვება J ღილაკით. მაგრამ რეალურად მუშაობს მხოლოდ მაშინ როცა ECM pod - ანუ ჯამმერი აქვს დაყენებული თვითმფრინავს. ეგ ჯამერი როცა ჩართულია, თუ დიანახავს რომ ვიღაცის რადარი "უყურებს", იწყებს მის სიხშირეზე "ნაგავი" სიგნალ
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|
|
| « 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 40 41 » |
|
|
მეგობრები |
|
|
|
|
|
|
| |