ნავიგაცია

ძებნა
რეკლამა
ტოპ მომხმარებლები
Admin
Generalissimo
სიახლე:
კომენტარი:
პოსტი:
1503
237
217

Checked
Major
სიახლე:
კომენტარი:
პოსტი:
215
207
29

Moder
Major
სიახლე:
კომენტარი:
პოსტი:
122
185
87

Admin
Colonel general
სიახლე:
კომენტარი:
პოსტი:
51
93
11

Checked
Private
სიახლე:
კომენტარი:
პოსტი:
27
49
5

მინი ჩათი
500
"ეს საათი ჩემი შვილისაა, სისხლიანი ხელიდან მოვხსენიო"...
დიდხანს ვფიქრობდი, როგორ დამეწყო ამ ქალბატონის ამბის თხრობა... მისი ცხოვრება საქართველოს უახლესი ისტორიის ნაწილია - სამშობლოს ორი ძვირფასი ადამიანის სიცოცხლე შესწირა: 1990-იან წლებში ქალბატონი მარინას მეუღლე, ბადრი გზირიშვილი ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობისთვის ბრძოლისას დაიღუპა. მარტოხელა დედამ ორი ობოლი გაზარდა და ფეხზე დააყენა. 2008 წლის რუსეთ-საქართველოს ომის დროს კი მისი 20 წლის ვაჟი - ვახტანგ გზირიშვილი გმირულად დაეცა ცხინვალის მისადგომებთან.

ძაძებით შემოსილი დედა ჯერ მეუღლის, შემდეგ კი შვილის დაწყებულ საქმეს ღირსეულად განაგრძობს - შვილის თანამებრძოლებს პატრონობს და ათასობით ქართველ ჯარისკაცს დედობას უწევს.

ქალბატონი მარინა გზირიშვილი:
- სანამ ვახო დაიბადებოდა, 1 წლის ბიჭი დამეღუპა: კოღოს ნაკბენი გაუღიზიანდა და ექიმებმა რომ გაუჭრეს, სისხლი მოეწამლა... შვილის დაღუპვის შემდეგ მე და ჩემი მეუღლე რუსეთში წავედით და სმოლენსკის ოლქში მშენებლობაზე სამუშაოდ მოვეწყვეთ. ჩემი ქმარი დურგალი იყო, მე - მლესავ-მღებავად ვმუშაობდი. კომკავშირული საგზურით ვიყავით წასული და 1988 წელს იქ ბინაც მოგვცეს. იმავე წელს ვახო შეგვეძინა. 1990-იან წლებში საქართველოში არეულობა დაიწყო და მეუღლეს ვუთხარი, სამშობლოში დავბრუნდეთ-მეთქი. დამთანხმდა და ჩამოვედით. აფხაზეთში ომი რომ დაიწყო, ჩემი მეუღლე სამხედრო კომისარიატში გამოიძახეს. მასთან დასამშვიდობებლად, ვაზიანის სამხედრო ბაზაზე მივედი, მაგრამ იქ მისულს მაცნობეს, ახალმოყვანილი ჯარისკაცები პირდაპირ ფრონტზე გაგზავნესო...

თავი ხელში ავიყვანე და შინ დავბრუნდი. რამდენიმე თვე მის შესახებ არაფერი ვიცოდი, არც კომისა ... კითხვის გაგრძელება »

Me109 vs Spitfire

საინტერესო დაპირისპირებააა....

საზღვაო ქვეითები ქართველ ჯარისკაცებს ავღანეთში ნატოს შემადგენლობაში დისლოცირებისთვის ამზადებენ
eucom.mil
კრწანისი, საქართველო - ქართველ ჯარისკაცთა ორ ჯგუფს სამიზნეს, საგზაო მოძრაობის მაკონტროლებელ ძველ კოშკს, დაახლოებით კილომეტრნახევარი აშორებს - მოთეთრო, ქარითა და წვიმით დაღდასმული, ძველი სახლების ჯგუფს ყველა ფანჯარა და კარი მოგლეჯილი აქვს - ეს ვაზიანის საჰაერო ბაზაა, რუსეთის ეპოქის სამხედრო ობიექტი, რომელიც თბილისიდან 15 მილში მდებარეობს და რომელიც 1990-იანი წლების შემდეგ მიტოვებული და მოუვლელია. კოშკი შიგნიდან მოწინააღმდეგეს აქვს დაკავებული და გამაგრებული, ქმედების ობიექტია დატყვევებული - მძევალი, რომელიც გათავისუფლებას საჭიროებს. ის ოთხსართულიანი შენობის ზემო სართულზე მეამბოხეებითაა გარშემორტყმული.

ქართველებსა და კოშკს შორის მიტოვებული ფარდულების წყებაა, გამაგრებული საავიაციო შენობები, საკმაოდ მოსახერხებელი საიმისოდ, რომ კოშკის თვალსაწიერიდან დასაფარად და დასამალად გამოიყენონ, მაგრამ ამავე დროს არსებობს იმის საფრთხეც, რომ იქ მეამბოხეები მიიმალონ. ფარდულები საფრენ ველზეა მიმოფანტული, გაურკვეველი პრინციპით, ისინი ჭუჭყითა დაფარული და მუხლებამდე სარეველებით გარშემორტყმული. შორიდან ფარდულები ყველა მხრიდან მოგორავე მთებს წააგავს, გარდა ფრონტალური ნაწილისა, სადაც ფარდულის კარი თვალნათლივ ქმნის ყველაზე დიდ საშიშროებას.

ქმედება წინ მიიწევს და ლეიტენანტი ენტონი მ. ჩოროსი, საზღვაო ქვეითების მე-3 ბატალიონის ინსტრუქტორი და საზღვაო ქვეითთა საწვრთნელ მრჩეველთა ჯგუფის წარმომადგენელი (MCTAG) თავის ქართველ მეთაურებს კრებს, რათა ინფორმაცია მიაწოდოს.

”ჩვენ ჯგუფს გავატარებთ მთელ სცენარს იმისთვის, რომ მისია მთლიანად დაასრულონ”, - ამბობს ჩ ... კითხვის გაგრძელება »

2S1 Gvosdika 122-mm self-propelled howitzer

Development of the 2S1 Gvosdika (carnation) 122-mm self-propelled howitzer began in 1967. First prototypes were built in 1969 and in entered service with the Soviet Army in 1971. Production of the 2S1 Gvosdika commenced in 1972 and it was deployed in large numbers. It is currently in service with a number of countries.

The 2S1 Gvosdika is fitted with D-32 rifled 122-mm howitzer, which is a modified variant of the D-30 towed howitzer. Howitzer is fitted with a load assisting system. Maximum rate of fire is 4 - 5 rounds per minute. The Gvosdika is compatible with all 122-mm munitions developed for the D-30 howitzer. These include fragmentation, HE-FRAG, HEAT, cluster, smoke and illumination projectiles. A total of 40 rounds are carried, usually 35 HE-FRAG and 5 HEAT. Maximum range of fire with HE-FRAG projectile is 15.2 km.

The 2S1 Gvosdika SPH has a crew of four, including commander, gunner, loader and driver.

Hull and turret are welded from steel armor. It provides protection for the crew against small arms fire and artillery shell splinters. It is fitted with NBC protection system.

The 2S1 Gvosdika is based on the modified MT-LB multi-purpose armored vehicle chassis. Vehicle is powered by the JaMZ-238V diesel engine, developing 240 horsepower. Vehicle is amphibious if the ammunition load is reduced to 30 rounds. On water vehicle is propelled by it's tracks. Maximum amphibious sp ... კითხვის გაგრძელება »

HAWX Tactical Maneuvers (გივი შენთვისაა ზუსტად. მარა სხვებმაც ნახეთ)
გივი ეს სპეციალურად არი შენთვის !
Now that you’re all pumped up from that awesome video, check out some of the maneuvers you’ll be able to pull off in this upcoming dog fight

The Stall Turn

To execute a Stall Turn, the aircraft must start in level flight and nose up to a vertical flight path until it comes to a stop. At which point the model aircraft yaws through 180 degrees, then dives and finally recovers straight and level on a flight path in the opposite direction to the entry. Entry and exit should be at the same height. Low powered aircraft types would be expected to execute a shallow dive at full throttle in order to pick up the necessary speed before commencing the maneuver. The Stall Turn will allow players to regain the offensive position.

The Herbst Maneuver (J-Turn)

The Herbst Maneuver, Herbst Reversal, or simply J-Turn, is another classic post-stall maneuver. The goal of the maneuver is to quite simply reverse the aircraft’s heading angle and to complete the reversal at the same point and velocity that the maneuver was started from. The maneuver typically resembles the one illustrated; the aircraft pitches to a high AOA to stop the forward component of its velocity, puts in rudder at the top of the climb ... კითხვის გაგრძელება »

შორ მანძილზე ბრძოლებზე 1-2 რაღაც:

შორ მანძილზე ბრძოლის დროს ჯამერი უნდა გქონდეთ ჩართული, ჩვეულებრივ ეს გასროლას ცოტას დააყოვნებინებს მოწინააღმდეგეს, მაგრამ თუ კაი თვითმფრინავია, მიგ-29/31 ან სუ-27 (ე.ი. კაი რაკეტებითაც არის შეიარაღებული) მაშინ პამეხების წყაროზე სროლა შეუძლია და მაინც გესვრით, უბრალოდ ცოტა გვიან. რამოდენიმე თვიტმფრინავით თუ ახლო ხართ ერტმანეთთან მაშინ უბრძანეთ 3ივეს რომ ჩართონ პამეხები, ასე კიდევ უფრო კაი ეფექტი აქვს რეალშიც და როგორც ვატყობ სიმულატორშიც.
ასევე შორ და საშუალო მანძილებზე სროლის შემდეგ მაშინვე უნდა გადაუხვიოთ რომელიმე მხარეს(ფ-პოლ მანევრს ეძახიან) სიჩქარის დაგდებით, მაქსიმაურად რადარის გიმბალ ლიმიტზე მიყვანამდე ანუ კონტაქტი რომ რადარის ეკრანის სულ კიდეზე დადგეს, ოღონდ ისე რომ რადარმა ზახვატი არ დაკარგოს. სროლის შემდეგ რომ მოწინააღმდეგის მიმართულებით გააგრძელოთ ფრენა (F-A მონაკვეთი ნახაზზე ) გამოვა რომ მის ნასროლ რაკეტას ნაკლები ფრენა დაჭირდება: M-A . გადახვევის შემტხვევაში მოწინააღმდეგის რაკეტას უწევს B წერტილისკენ ფრენა რომ დაგხვდეთ ტრაექტორიაზე, ამ შემთხვევაში მას გაცილებით შორს MB მანძილზე ფრენა უწევს.
თუ თქვენ დაასწრებთ სროლას და მაშინვე გადაუხვევთ მაშინ მოწინააღმდეგეს კიდევ უფრო გადაუვადებთ სროლის პარამეტრებში ჩაჯდომას, ამასობაში თქვენი რაკეტა უკვე მისკენ მიფრინავს.
ცოტა რომც დაგასწროთ მოწინააღმდეგემ სროლა, წესით ძალიან დიდი პრობელმა არ უნდა იყოს, იმიტომ რომ 1) რივოკი ადგილიდან AIM-120-ს უფრო მეტი აქვს შესაბამისად იგივე მანძილს სულ ოდნავ უფრო მალე ... კითხვის გაგრძელება »

ცოტა რამ ავიაციიდან (რაც სიმულატორებში გამოგვადგება)

გივიმ ეს არ იცის რა არის ხვოსტიდან მოცლება და კიდე თუ არიან მ საიტზე ავიაციის არ მცოდნენი წაიკითხონ. ამ სტატიაში კი სხვა ბევრი რამ წერია.
ავიაციაში არის ტერმიი კუდზე წამოჯდომა. ეს ისაა როცა მოწინააღდეგე 6 საათიდან გიტევს (6საათი რა არი მაგასაც დავწერ). ამ დროს მოწინააღდეგე შენს კუდზე რა ანუ უკნიდან გიტევს. ეს პპოზიცია სითბური რაკეტის გასასროლად იდეალურია (მარა იმას თუ ხაფანგები გაქ მაშინ არა smile ). და მანევრს რითაც მოწინააღმდეგეს იცილებ კუდიდან ქვია ხვოსტიდან მოხსნა ანუ კუდიდან მოხსნა...
ეხლა რას ნიშნავს 1,2,3...12 საათი....
ზემოდან რომ დახედო შენ თვითმფრინავს და წარმოიდგინო რომ 12 საათი არის მიმართულება საითაც თვითმფრინავის ცხვირია, მაშინ 3 საათი არის ზუსტად 90 გრადუსი მარჯვნივ, 9 საათი კი არის 90 გრადუსი მარცხნივ. ხოდა ისე უნდა დააყენო შენი თვითმფრინავი რომ მოწინააღმდეგის რადარი ზუსტად ამ მიმართულებიდან გიყურებდეს, ანუ 90 გრადუსით შენი მოძრაობის მიმართ. მაგ დროს მოწინააღმდეგის რადარისთვის დოპლერის ეფექტი თითქმის 0-ის ტოლია და შესაბამისად მეტი შანსია რომ დაკარგოს შენი თვითმფრინავი.
რა არის ჯამერი და რა საჭიროა???
ჯამერი არის "პამეხები". ირთვება J ღილაკით. მაგრამ რეალურად მუშაობს მხოლოდ მაშინ როცა ECM pod - ანუ ჯამმერი აქვს დაყენებული თვითმფრინავს. ეგ ჯამერი როცა ჩართულია, თუ დიანახავს რომ ვიღაცის რადარი "უყურებს", იწყებს მის სიხშირეზე "ნაგავი" სიგნალ ... კითხვის გაგრძელება »

Lockheed C-5 Galaxy

The Lockheed C-5 Galaxy heavy logistics transport, now supported by the Lockheed Martin Corporation, is the workhorse of US strategic airlift capability. Key to the C-5's mission capability is its cavernous interior and roll-on/roll-off capability with access to cargo at both ends of the aircraft.

The C-5A first flew on 30 June 1968, and the first operational aircraft was delivered on 17 December 1969 with the last following in May 1973. The C-5A suffered initially from wing crack problems and cost overruns, but has since served well. Between 1981 to 1987 77 of the 81 production C-5As received wings of virtually new design and with greater corrosion resistance.

From 1986 to 1989, the production line was re-opened to manufacture 50 improved C-5Bs that incorporated modifications and improvements resulting from experience with the C-5A. The type provides the most ton-miles at the fastest speed of any American airlifter, and is the largest aircraft routinely operated by US forces. Although not usually assigned airdrop duties, it can also drop paratroops.

The C-5C designation is applied to two aircraft modified with sealed front visor and strengthened interior for the carriage of satellites and space equipment. In recent years the C-5A/B has suffered from serious reliability problems that result in low mission capable rates. The USAF is addressing the shortfall in airlift capacity as a result ... კითხვის გაგრძელება »

Airbus A400M

The Airbus A400M long-range military transport aircraft is currently under development. To date only one prototype has been built. The A400M is an international project and was ordered by 10 countries. It's mayor operators will be Germany (60), France (50), Spain (27), United Kingdom (25) and Turkey (10). The A400M will replace a variety of aircraft, including C-130 Hercules and C-160 Transall. First deliveries are expected in 2009, however these might be postponed by delays.

Advanced design of the Airbus A400M incorporates extensive use of composite materials.

The Airbus A400M is powered by new generation high performance TP400-D6 turboprop engines. Each is rated at over 11 000 shp. These engines were developed by EuroProp International. Propeller blades are of composite construction. Turboprop engines were selected because of a number of advantages, such as cruise fuel efficiency and lower operating cost. Cruise speed of the A400M is almost as fast as turbofan powered transports.

This transport aircraft can carry up to 116 fully equipped troops or 66 stretchers and 25 attendants. The cargo hold can take nine standard military pallets. Two more can be loaded on the rear ramp. Simultaneously 54 troops can be seated in the side seats. This aircraft can drop simultaneously paratroops and cargo. The A400M can also carry tracked or wheeled vehicles, typically two 8x8 armored personnel ca ... კითხვის გაგრძელება »

BellBoeing V-22 Osprey

In the early 1980s Bell helicopter Textron and boeing Vertol began collaboration to develop a larger derivative of the XV-15 tilt-rotor demonstrator for the Joint Services Advanced Vertical Lift Aircraft programme. Combining the vertical lift capabilities of a helicopter with the fast-cruise forward flight efficiencies of a fixed-wing turboprop aircraft, the resulting V-22 Osprey was awarded full-scale development in 1985.

Mounted in wingtip nacelles, the engines can be swivelled through 97.5° and drive three-bladed prop-rotors through interconnected drive shafts. For shipboard stowage, the main planes pivot centrally to rotate along the fuselage top, the prop-rotor blades also folding in parallel.

Initial requirements called for 913 Ospreys, comprising 52 MV-22A assault versions for the USMC and US Army; 80 USAF CV-22As for long-range special forces transport; and 50 US Navy also foresaw a need for up to 300 SV-22As for ASW.

Flight-testing started on 19 March 1989, but the programme suffered a serious setback on 21 July 1992 with the crash of the fourth prototype. Already under financial and political review, a serious reappraisal of the Osprey programme followed, with the ultimate conclusion that 300 (later 425) aircraft would be acquired for the USMC only.

The MV-22A can cary up to 24 troops, or 12 litters and medical attendants. In September 1994 ... კითხვის გაგრძელება »

« 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 40 41 »
ავტორიზაცია
ადმინებთან კონტაქტი

რეკლამა

Save
სტატისტიკა
მეგობრები
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK
შენი ლინკი აქ! ~ WEB-ARMY.TK

Copyright © 2009
Designed By WEB-ARMY.TK Administration

GeorgianSoulja